מתודות לסדנאות ולכל ישיבת צוות

אז מה זו מתודה ?
בתרגום חופשי מיוונית, מתודה = הדרך אל המטרה
וזו הדרך להנחות במגוון דרכים שונות על מנת לגעת בכמה שיותר משתתפים ולעורר עניין בנושא
הנה מגוון מתודות לשימושכן/ם:
1.הרצאה – כן, כן… הרצאה זו רק מתודה אחת אך מרבים להשתמש בה עד מאוד כאילו היתה ה-מתודה המרכזית
2.סיעור מוחות– דרך נפלאה לשתף כמה שיותר אנשים ולהיפתח לרעיונות שונים ומגוונים
3. CASE STUDY– ניתוח אירוע: לוקחים אירוע שקרה בארגון,לדוגמא,לומדים את האירוע ומפיקים ממנו תובנות. הצעה שלי: תרבו ללמוד מאירועים חיוביים- זה מייצר למידה משמעותית
4.למידת חקר – המשתתפים מקבלים נושא שעליהם לחקור וללמוד עצמאית
5.שיח בשולחנות עגולים– עושים שיח פתוח סביב שולחנות עגולים כאשר בכל שולחן יש נושא אחר ומנחה אחר (אפשרי גם מתוך הצוות או מתוך הקבוצה)
6.הייד פארק– מאפשרים לכל משתתף לעלות על ארגז במרכז החדר ולהביע את דעתו… פלורליזם של דעות
7.ראיון רחוב– לוקחים את נושאהמפגש ומבקשים מהמשתתפים לבנות ראיון בנושא 'ולצאת אל הרחוב' לראיין סביב הנושא ולחזור עם תובנות תוך שעה ואז מנהלים דיון
8.אימפרוביזציה– כלי נפלא,משחרר ועוקף קוגניציה, הסגנון דומה מאוד לתכנית הטלוויזיה 'של מי השורה הזו?
9. מתודות של עבודה עם הגוף– מתאימות לסדנאות מסויימות ותוך תיאום מראש עם הקהל- לדוגמת דמיון מודרך,פנטומימה ותנועה.
10.'דרך האמנות'- מבקשים לשקף את נושא הסדנה דרך ציור,לדוגמא, ומעבדים את ההקשר בין הציור לנושא-זהו כלי השלכתי
11. ספרים,רבותיי ספרים– מבקשים מכל משתתף להביא ספר ילדים המדבר על נושא מסויים, לדוגמא על נושא המנהיגות וכל אחד מהמשתתפים
12. צפייה מונחית בסרט– בוחרים סרט המשקף את הנושא של הסדנה וצופים בו יחדיו,לפני הצפייה ניתן לערוך מבוא קצר ותמציתי ולבקש את תשומת הלב של המשתתפים בסדנה לאלמנטים מסויימים וכמובן שבסיום הצפייה מנהלים שיח,רב שיח בנושא הסדנה
13. אאוטדור- OUTDOOR– למידה בטבע,מחוץ לכיתה דרך תרגילים פיסיים מאתגרים,בדרך זו לומדים על ההתנהגות דה פקטו ולא רב שיחם,דנים ומתפלפלים על התיאוריות…
14.קטגוריה וסנגוריה – כאשר רוצים להציג נושא שיש לגביו דילמה,אפשר לערוך מעין הדמיה של 'משפט' עם סנגוריה וקטגוריה ולתת לכל קבוצה ללמוד את החלק שלה ולהעלות טיעונים שונים, החלק המעניין יכול להיות במהלך המשפט שבו הצדדים נדרשים להחליף תפקידים>>
15. היינו ילדים וזה היה מזמן- משחקים והפעלות מאפשרים למשתתפים בסדנה ובישיבת הצוות להביא חלקים ילדיים ואני מאוד אוהבת לשחק,להשתטות וליהנות בחווית ההנחיה באמצעות משחקים, ישנו מגוון רחב- ועל כך יש לנו סדנה שלמה…
16.סימולציות – משחק תפקידים-במקום 'לדבר על' מוטב 'לעשות את'- זה שלב שהמשתתפים פחות ערניים ופעילים בו , אך כשיודעים להפעיל את הסימולציות באופן יצירתי,זה שלב שעובד!!! אפשר לשלב שחקן אורח בסימולציות
17.כתיבה– תהליך כתיבה מאפשר למשתתפים ביטוי יצירתי סביב נושא הסדנה ומאפשר זמן עיבוד ומחשבה
18. הכנת סרט– קחו את נושא הסדנה ובכלים פשוטים ויצירתיים הנגישים בכף ידינו, ניתן ליצור סרטון קצר בנושא
19. פרוייקט אישי– בכל סדנה ותהליך שמשתתפים עוברים בקבוצה אני ממליצה מכל הלב לאפשר לכל משתתף לבחור פרוייקט אישי או לעבוד על פרוייקט בזוגות ולקדם נושא הקשור לנושא הסדנה דרך תהליך של  ניהול פרוייקט- מ-ר-ת-ק  ומ-ס-פ-ק
20. ג'יקסו – מהו  התרגום של ג'יקסו ? – מסור! ובכן איך זה קשור למתודות? בוחרים מאמר תמציתי ומעניין בנושא שאנו עוסקים בו בסדנה ומחלקים /מנסרים את הנושא ל-4 חלקים, נותנים לכל קבוצה ללמוד את הנושא שלה ולהציג אותו  לקבוצה, זה מערב ומשתף את הקבוצה וזה יוצר פרספקטיבות מרעננות ומשחררות…

רוצים עוד מתודות?


יצירת קשר

שם:

טלפון:

דוא"ל:

מתעניין ב:

תוכן: